Μελέτες δείχνουν ότι το 40-70% των καταναλωτών αποφασίζουν το αν και πού θα ψωνίσουν με βάση την αίσθηση που αποκομίζουν στο φυσικό κατάστημα. Όσο και αν αυξάνονται οι ψηφιακές πωλήσεις, πάντα θα παίζει μεγάλο ρόλο η σωστή διακόσμηση και διαρρύθμιση στο φυσικό κατάστημα.

Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να δώσετε μεγάλη προσοχή σε αυτόν τον τομέα. Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές για αποτελεσματική διακόσμηση καταστημάτων που αυξάνει τις πωλήσεις. Κάποιες από αυτές είναι πολύ ακριβές και απαιτούν σημαντική επένδυση, ενώ άλλες έχουν τεράστια οφέλη χωρίς πολλά χρήματα.

Αυτή την τελευταία, χρυσή κατηγορία παρεμβάσεων επιλέξαμε να παρουσιάσουμε σε αυτό το άρθρο.

Σωστή ισορροπία ανάμεσα στο πολύ γεμάτο και το πολύ άδειο

Στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, δίνεται μεγάλη προσοχή σε αυτό που είναι γνωστό ως «λευκός χώρος». Αυτός είναι ο χώρος γύρω από το κείμενο και τις εικόνες, στις οποίες θέλετε να τραβήξετε την προσοχή. Αν αυτός ο άδειος χώρος είναι πολύ λίγος, τότε το μάτι του αναγνώστη δεν θα μπορεί να επικεντρωθεί σε κάτι συγκεκριμένο. Αν είναι πάρα πολύς, τότε το τελικό αποτέλεσμα θα είναι φτωχό.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στα φυσικά καταστήματα. Στις βιτρίνες και στον χώρο έκθεσης των προϊόντων, πρέπει να βρείτε την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο παραφορτωμένο και το ελλιπές.

diakosmisi katastimaton

Διαφορετικά προϊόντα ανάλογα με τις ζώνες του καταστήματος

Σπάστε το κατάστημά σας σε ζώνες. Οι κυριότερες ζώνες για ένα μικρό κατάστημα λιανικής πώλησης είναι:

  • Η βιτρίνα, όπως φαίνεται από κάποιον που περνάει απέξω
  • Το μπροστινό μέρος που προκαλεί την πρώτη εντύπωση σε όποιον περνάει την πόρτα
  • Ο χώρος όπου πωλούνται τα εμπορεύματα
  • Τα δοκιμαστήρια
  • Τα ταμεία
  • Οι χώροι χαλάρωσης

Αφού χωρίσετε το κατάστημα σε ζώνες, θα μπορέσετε να επικεντρωθείτε στο μήνυμα που θέλετε να περάσετε στην κάθε μία. Η βιτρίνα, για παράδειγμα, πρέπει να τραβάει τα βλέμματα, ενώ ο χώρος μπροστά την πόρτα πρέπει να ωθεί τον καταναλωτή μέσα στο κατάστημα. Στα ταμεία πωλούνται συνήθως φτηνά προϊόντα που εύκολα διαλέγει κανείς όσο περιμένει, ενώ στους χώρους χαλάρωσης παρουσιάζονται ολοκληρωμένες επιλογές (π.χ. μια κούκλα με μια ολοκληρωμένη αμφίεση με διάφορα ρούχα), ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να εμπνευστεί.

Δημιουργήστε ένα μονοπάτι αγορών

Το ζητούμενο είναι να προσελκύσετε την προσοχή όποιου εισέρχεται μέσα στον κατάστημα και να τον οδηγήσετε σε περισσότερες αγορές. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, όπως σήμανση στο δάπεδο, ένα χαλί ή ένα νοητό μονοπάτι ανάμεσα στα διάφορα προϊόντα.

Στόχος είναι να είναι απόλυτα σαφές στον καταναλωτή πού πρέπει να πάει και γιατί.

Μειώστε την ταχύτητα κίνησης

Το τελευταίο πράγμα που θέλετε είναι να μπει μέσα ο πελάτης, να κατευθυνθεί γρήγορα προς ένα συγκεκριμένο σημείο, να πάρει ένα προϊόν και να φύγει. Για να το αποφύγετε, θα πρέπει να μειώσετε την ταχύτητά του με διάφορα σημεία που τραβούν την προσοχή.

Τέτοια σημεία είναι οι πάγκοι και τα ράφια καταστημάτων, τα οποία πρέπει να συνοδεύονται από τον κατάλληλο φωτισμό.

Έτσι, η διακόσμηση του καταστήματος μπορεί να γίνει σύμμαχός σας για περισσότερες πωλήσεις.